woensdag 7 oktober 2009

Dodenrit - P.J. Tracy

Thriller.

Op de achterflap: "In Green Bay is een seriemoordenaar actief. Grace en Annie van het softwarebedrijf Monkeewrench vergezellen FBI-agente Sharon Mueller bij haar reis naar het werkgebied van de moordenaar, maar voordat ze daar aankomen krijgen ze autopech. Diep in de bossen, ver weg van iedere vorm van beschaving en geen telefoonbereik.
Compleet ontredderd lopen ze door het bos naar het dichtsbijzijnde dorp in de hoop daar een monteur te vinden. Maar tot hun grote verbijstering is het gehucht volledig verlaten. Er is geen spoor van leven meer te bekennen. En dan klinken er geweerschoten... Grace, Annie en Sharon moeten rennen voor hun leven terwijl de overgebleven Monkeewrenchers samen met de rechercheurs Magozzi en Rolseth naarstig op zoek zijn naar de vermiste dames."

Een ware actiethriller deze Dodenrit met een zeer hoog film gehalte. Het schrijversduo P.J. Tracy, moeder en dochter, hebben hier een zeer spannend verhaal neergezet dat je met moeite opzij kunt leggen. Je wilt echt wel weten wat er toch kan gebeurd zijn in dat dorpje dat nog maar net verlaten lijkt te zijn. Het boek opent met de gebeurtenissen in dat dorpje maar ook als lezer tast je volledig in het duister.
En nog een groot pluspunt van dit boek is de humor. De auteurs weten hun verhaal wel zeer grappig te brengen.
Een dikke aanrader dit boek. Ik had alleen een beetje spijt dat ik hun eerste boek niet als eerste had gelezen. Het zijn dezelfde personages en je mist dan toch een beetje de achtergrond. Vandaag heb ik echter dit boek al meegebracht van de bib en zeer binnenkort ga ik dus die leemtes met plezier opvullen. Ik verheug me nu al.

Uitgeverij: Unieboek BV (2006) - 310 blz. | Oorspronkelijke titel: Dead Run (2005)

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

En ze blijft maar gaan ons Heidi .. amaai ik sta versteld. Hehe, inderdaad de humor apprecieerde ik ook zo in PJ Tracy. Vooral tsn. het duo agenten daar eh' .. diene Magozi en co.

Véél plezier met de volgende, helaas lijk ik je maar niet in te kunnen halen of bij te benen :(

Bye xje