zaterdag 15 mei 2010

Levend aas - P.J. Tracy

Thriller/detective.

Op de achterflap: "Rechercheurs Leo Magozzi en Gino Rolseth vervelen zich: er is al lang geen moord meer gepleegd. Maar wanneer Morey Gilbert dood wordt aangetroffen, is het met de verveling in één klap afgelopen. Wie zou de bejaarde man hebben willen vermoorden? Hij was een man zonder vijanden, een heilige bijna. Zijn kleine, norse vrouw zorgt niet bepaald voor opheldering, zij zou zelfs een verdachte kunnen zijn. Dan vallen er nog meer bejaarde slachtoffers en krijgen Magozzi en Gino meer werk dan hun lief is. Er moet iets zijn wat de slachtoffers met elkaar gemeen hebben, maar wat? Met de hulp van Grace MacBride, de opvallende hoofdpersoon uit Engelenmoord, komen de rechercheurs op het spoor van een wel heel bizar geheim."

Deze auteurs, moeder en dochter, zou je alleen al lezen omwille van de humor. Hun grappige verteltrant en beschrijvingen kan ik echt wel appreciëren en met wat verbeeldingskracht wordt het soms zelfs hilarisch.
Ditmaal kwam ik wel minder goed in het verhaal dan in de vorige twee boeken 'Engelenmoord' en 'Dodenrit'. Het was nochtans ook nu weer een heel goed verhaal en de plot was toch wel verrassend, alleen op het einde werd het wat doorzichtig.
Spannend werd het verhaal ook niet, op een slappe poging na helemaal aan het einde. Ik vond het een minder boek dus na de twee vorige maar nog altijd een aanrader. Het was een plezant boek!

Uitg. Unieboek BV (2005) - 311 blz. | Oorspr. titel Live Bait - vertaling Willeke Lempens

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

OO Heidi nu maak je me echt jaloers, je leest het olifanten boek. Ik wil die ook !
Ik hoop dat je me er alles over vertelt, alé ja .. nu ook weer niet ALLES eh' :D
Anders alles oké ?
Tot mails,
x Britney