dinsdag 16 juni 2009

Zomers licht - Rachel Hore

Roman.

Op de achterflap:"Fran Morrison reist als muzikant de wereld over, maar als haar vader wordt getroffen door een hersenbloeding keert ze terug naar haar geboorteplaats om het kleine familiebedrijf, een glas-in-loodatelier, te runnen. De pastoor van een nabijgelegen kerk geeft de opdracht om een gebroken raam te restaureren: een prachtig victoriaans kunstwerk met als middelpunt een vrouwelijke engel. Terwijl ze werkt aan deze restauratie gaat Fran in haar vaders documenten op zoek naar het verhaal achter dit raam, en ze ontdekt een geschiedenis die verrassend veel parallellen vertoont met haar eigen leven..."

Eerder las ik van Rachel Hore haar debuutroman 'Het droomhuis'. 'Zomers licht' is reeds haar derde roman. Hore heeft hier een vlot leesbare roman afgeleverd, maar ik was er niet van in de wolken. Het verhaal zelf is wat magertjes uitgevallen. De personages zijn wel goed uitgelicht maar ook dit kon het verhaal niet naar grotere hoogten brengen. Wel een leuke kaft maar enigszins misleidend want het verhaal speelt zich af in Londen en niet op het platteland zoals gesuggereerd wordt. Dit boek is dus geen aanrader maar het is zeker geen slecht boek. Hore heeft een vlotte en leuke vertelstijl en met een beter verhaal zou ze zeker tot haar recht komen.

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Hoi !
Ik heb je nieuwe boek waarschijnlijk al tien keer in m'n handen gehad in de bib maar ik leg die steeds terug. Ik ben precies bang om er in te beginnen .. haal jij me over de streep ?

Bye xje, ik mail je !