donderdag 8 januari 2009

verdwijn - Tess Gerritsen

Thriller.

Op de achterflap: "Een naamloze, mooie vrouw schijnt niet meer dan de volgende dode in het lijkenhuis te zijn. Maar als patholoog-anatoom Maura Isles de lijkenzak openritst, krijgt ze de schrik van haar leven. Het lijk opent de ogen.
De nog levende vrouw wordt bliksemsnel naar het ziekenhuis overgebracht. Maar iets bizars verandert in iets dodelijks. Met schokkende, koelbloedige precisie vermoordt ze een bewaker en gijzelt enkele mensen. Waaronder een zwangere patiënt: rechercheur Jane Rizzoli. (...)"

Het eerste boek dat ik van Tess lees en het is meteen raak. Dit is een thriller naar mijn hart. Het verhaal is spannend van in het begin en het bleef ook zo. Ik popelde telkens om terug te beginnen lezen. Als ik kon had ik 'm in één ruk uitgelezen, maar ja, een mens heeft soms toch ook andere verplichtingen. Gerritsen heeft een schitterende plot neergezet en ook haar schrijfstijl is zeer goed. Je 'verdwijnt' gewoon in haar verhaal. Deze schrijfster gaat zeker nog op mijn nog te lezen stapel terecht komen! (351 blz)

2 opmerkingen:

° Huppelmuisje ° zei

Hoi !
Ge zijt de Maura Isles serie begonnen zie ik .. Er zijn op heden reeds 7 delen. Is het te doen om ze apart te lezen of denk je dat je beter was begonnen bij het eerste boek ?

Ik heb haar afzonderlijke boeken gelezen deze zomer

- Diagnose Besmet
- Hartslag
- Koud Bloed

Ook toppertjes !
Bye xxxx

Heidi zei

Het was goed te doen om hem apart te lezen. Ik denk wel dat ik de volgenden vanaf de eerste ga beginnen. Om een beetje beter mee te zijn met de personages.
Ik vond het echt een kei spannend boek, moest mezelf er vanaf slepen. ;-)