dinsdag 11 november 2008

De vreemde gast - Charlotte Link

Psychologische thriller.

Op de achterflap: "Op een ochtend in juli besluit de weduwe Rebecca Brandt een eind aan haar leven te maken. Maar haar poging mislukt, want precies op die dag treffen enkele mensen elkaar in haar vakantiehuis in Zuid-Frankrijk: Maximilian Kemper, een oude vriend van haar overleden echtgenoot, en twee lifters, Inga en Marius. Kort daarop valt Marius bij een zeiltocht tijdens een storm overboord en verdwijnt spoorloos.
In Duitsland berichten de kranten ondertussen over een schokkende misdaad. Een ouder echtpaar is op gruwelijke wijze vermoord. "

Wat een thriller! Prachtig geschreven en een steengoed verhaal. Charlotte Link weet haar verhaal wel op te bouwen, spannend van in het begin maar de spanning stijgt nog met de bladzijde. Ik was al op de volgende bladzijde aan het kijken om toch maar te weten wat er allemaal gebeurde... Ook haar beschrijvingen van de verschillende personages vond ik goed, misschien soms net iets te doorgedreven. Ik had vooral sympathie voor het personage van Karen, een rand figuur in dit verhaal eigenlijk. Geweldig boek!

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Kiekeboe ...
Ik heb de titel/auteur op mijn biblijstje geschreven waarmee ik hopelijk morgen naar de bib geraak. Ik weet het boek zelfs al staan in de rekken :o) ga het in het wijkfiliaal halen en daar is het krapjes.

Toedeloe,

ps: Ver gevordert in Crisis vandaag, jippie ... de spanning is eindelijk begonnen in het verhaal.