zondag 19 oktober 2008

Wat nooit gebeurt - Anne Holt

Literaire thriller, detectiveroman.

Op de achterflap: "Inspecteur Yngvar Stubo en profiler Inger Johanne Vik hebben net samen hun eerste kind gekregen, wanneer twee gruwelijke moorden worden gepleegd. De slachtoffers zijn bekende Noren die na de moord op symbolische wijze zijn verminkt, en alles wijst erop dat dit het werk is van een seriemoordenaar. (...)"

Dit is een goede thriller met een goede opbouw van het verhaal en levendige karakterbeschrijvingen van de personages. De spanning ontbrak echter en ook de plot viel wat tegen. Toch drie sterren omdat het verhaal zo goed was.

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Hallo,
alles goed ?
Ik zie dat je het populaire Hosseini boek aan het lezen bent, ik heb enkel Duizend Schitterende Zonnen in huis. De eerste moet ik nog eens uitlenen of kopen ..
laat je weten als je het goed vond ? Ik ben nu bezig in een Dean Koontz .. ter afwisseling.
Nou, ik hoor je nog wel
bye bye groetjes
prettige avond