woensdag 29 oktober 2008

Houvast - Harlan Coben

Thriller.

Op de achterflap: "Hoe ver ga je om je kind te beschermen?
Tia en Mike Baye hadden nooit gedacht dat ze in een stel overbezorgde ouders zouden veranderen. Maar hun tienerzoon Adam is ongewoon afwezig. En na de zelfmoord van zijn klasgenoot Spencer Hill zijn ze helemaal bezorgd. Ze installeren een programma op Adams computer waarmee ze zijn e-mail kunnen lezen op iedere andere computer, en al na enkele dagen worden ze opgeschrikt door een e-mail van een onbekende afzender: 'Hou je gedeisd en alles komt goed.' (...)"

Eerder las ik van H. Coben 'spoorloos' en 'geleende tijd', het zijn alle twee schitterende thrillers. Ook dit boek (352 blz) is weer een pareltje. Er lopen hier verschillende verhaallijnen naast mekaar en enkele ethische problemen en thema's komen aan bod. Centraal staat wel het thema hoe ver je kan gaan om je kind en je gezin te beschermen. Dit is misschien wel een prangende vraag in deze tijden van vergaande toegankelijkheid van informatie versus het behoud van privacy. Gedurende heel het boek krijgen we verrassende plotwendingen en uiteindelijk komt alles samen in een knallende finale. Ik vond het een ongemeen spannend boek, het was dan ook zeer snel uit!

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Je hebt me overtuigd, het wordt ook hier nog eens tijd voor een Harlan :o)
Ik ben al goed op weg in De Reunië en I love it ! Het gaat over een jonge vrouw die haar vriendin uit de middelbare school voor het laatst heeft gezien, na hun laatste gesprek werd ze vermist. Niemand weet wat er met haar is gebeurt en jaren later organiseert de middelbare school een klasreunië om nieuwe sporen te ontdekken.

Spannend !
Het nieuwe boek waar je in begonnen bent , ken ik niet. Dus probeer me maar enthousiast te maken ermee.

Bye Bye