zondag 28 september 2008

smak - Bavo Dhooge

Komische thriller.

Op de achterflap: "Gent. De belofte van een zwoele zomer en van kunst op straat. Maar eerst zijn er nog een paar duistere zaakjes af te handelen. (...)
Op elke hoek van de straat is er wel een kunstwerk te bezichtigen... en een lijk. De bizarre toevalligheden, die geen toeval zijn, prikkelen de geest van Patrick - Pat - Somers. Als privédetective én levend anachronisme maakt hij van zijn speurderswerk een ware kunst."

Dit boek (218 blz) is een waar kunstwerk. In het begin had ik de indruk dat ik gewoon een komedie aan het lezen was, zo grappig geschreven! Ik begon me al af te vragen waarom er 'thriller' op de kaft stond. Maar uiteindelijk kwam dan het zoekwerk op gang en wordt het een knap geschreven en spannend verhaal met heel wat actie. Toch blijft het boek zeer humoristisch en dit vind ik persoonlijk een kunstvorm op zich. Het geeft een boek voor mij een meerwaarde.

Geen opmerkingen: