zondag 17 januari 2010

Vuurvast - Michael Robotham

Thriller.

Op de achterflap: "Vierenvijftig uur geleden werd Sami vrijgelaten uit de gevangenis. Zesendertig uur geleden sliep hij in een hotel met de vrouw van zijn dromen. Een uur geleden werd de trein waarin hij zat opgeblazen. Nu draagt hij een rugzak met een tikkende bom en loopt hij door de drukke winkelstraten van Londen, in een race tegen de klok.
Sami Macbeth bracht drie jaar door in de gevangenis voor een misdaad die hij niet pleegde. Maar de reputatie van crimineel blijft hem achtervolgen, en zijn geliefde zus wordt ingezet om Sami tot grote misdaden aan te sporen."

Elke keer opnieuw kan ik genieten van Robotham, wat kan die man toch schrijven!
Ditmaal is het boek wel van een ander kaliber dan zijn vorigen. Het is nu een heel stuk vrijblijvender, wel met een zeer goed in elkaar gestoken verhaal maar psychologisch veel minder onderbouwd en met een stuk minder diepgang. De auteur slaagt er wel in je enorm te laten meeleven met zijn hoofdpersonage die wel voor het ongeluk geboren lijkt te zijn. Ocharme die Sami!
Maar verder is het verhaal geschreven met zijn gebruikelijke humor, goede actiescènes en je hebt de drang om toch maar vlug verder te willen lezen want hoe gaat die Sami zich daar in hemelsnaam uitdraaien!
Een zeer spannend boek dus en volop genieten van de schrijfstijl en de humor. Maar het heeft iets te weinig bladzijden om het verhaal tot in de puntjes uit te werken zoals we van robotham gewoon zijn.


Uitg. De Bezige Bij (2009) - 320 blz. | Oorspr. titel Bombproof - vertaling Joost Mulder

1 opmerking:

Riet zei

Heidi je had een berichtje achtergelaten op mijn blog zodat ik ook een kijkje hier ging nemen. Wat een mooi blog heb je zelf, ik zet je gelijk bij mijn favorieten.
Wat een goed idee met die sterren, als je het niet erg vind neem ik dat idee van je over. Ik wilde al heel lang iets doen met sterren maar wist niet goed hoe, als label is een erg goed idee!

Groetjes Riet