maandag 18 mei 2009

De Alexandrië connectie - Steve Berry

Actiethriller.

Op de achterflap: "Cotton Malones bestaan wordt ruw verstoord als hij een e-mail ontvangt waarin staat: Jij hebt iets wat ik wil hebben. Je hebt 72 uur de tijd om het te vinden. Zo niet, dan zal je zoon sterven. Wanneer zijn winkel tot de grond toe afbrandt, weet Malone dat zijn geheimzinnige tegenstander tot alles in staat is om te krijgen wat hij wil: de sleutel tot de verloren bibliotheek van Alexandrië. Malone staat voor een duivels dilemma..."

Eerder las ik van Berry De amberzaal, Het derde geheim en De erfenis van de Tempeliers'. Vooral van de twee eerste boeken heb ik zeer genoten. Ook dit boek nu is een goed boek. Het is zoals al zijn boeken zeer spannend en vlot geschreven. Maar toch is dit geen top boek. Er is bij momenten wat teveel informatie ingeslopen en regelmatig werd het zelfs herhaald. Steve Berry herhaalde ook nogal eens dezelfde uitdrukkingen. De plot was ongelooflijk ingewikkeld, vele partijen speelden mee en iedereen werd door iedereen misbruikt. Op den duur komt dit wel heel gekunsteld over. Het verhaal versprong ook voortdurend naar andere personages, soms zelfs al na een bladzijde.
Maar de actie scènes waren volledig in orde. En zodoende heb ik toch plezier beleefd aan dit boek.

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Hoi !
De Therapie heb ik ook gelezen, nog niet zolang gelezen ... een psychologisch goed in elkaar gestoken verhaal.
Maar ie leek wat teveel op Gesloten Kamers-Dennis Lehane vond ik ... ge ziet wel, véél plezier dermee !!

Bye fijn verlengd weekend meidje