zondag 7 december 2008

Duister ultimatum - Martin Langfield

Thriller met een duister kantje.

Op de achterflap: "Robert Reckliss krijgt onverwacht een intrigerend voorwerp toegespeeld, een rond platinakleurig kistje. Voordat hij het goed en wel beseft, wordt hij meegezogen in wat een spannend spel van geocaching lijkt: hij moet in Manhattan met behulp van een hightech gps zeven mysterieuze sleutels zien te vinden en de bijbehorende codes zien te kraken.
Dat het geen spel maar bloedserieus is, wordt hem duidelijk als zijn vrouw plotseling verdwijnt. Robert moet vechten voor zijn leven, verstrikt in een proces waarbij hij binnen zeven dagen, door middel van zeven beproevingen, zijn ware krachten moet zien te ontwikkelen. (...)"

Geen slecht boek maar absoluut geen aanrader naar mijn mening. Zoals de voorkaft suggereert, bestaat het verhaal uit een zoektocht die moet volbracht worden in zeven dagen en het doel is de wereld te redden. En alles ligt in handen van deze ene persoon maar hij heeft wel helpers waaronder 'de bewaker'. Ik had moeite om het verhaal te volgen, regelmatig moest ik al eens terugkijken. Dit had misschien deels wel te maken met het feit dat ik het geen spannend boek vond. Het deed me ook net iets te science fiction achtig aan. Ik wou het wel uitlezen maar ik ben blij dat ik nu toch een ander boek kan beginnen.

Geen opmerkingen: