donderdag 31 juli 2008

Hard gelach - Tom Sharpe

Komedie.

Op de achterflap: "De boeken van de Engelse bestsellerauteur Tom Sharpe hebben de zeldzame eigenschap dat ze de lezer veel en hardop aan het lachen maken. Hard Gelach is, na het hilarische Bloot slaat dood, het tweede boek van Tom Sharpe dat in Zuid Afrika speelt. De ingrediënten zijn variaties op dezelfde thema's: scherpe satire, o.a. op het Zuidafrikaanse apartheidssysteem, seksuele afwijkingen en veel zwarte humor."

Dit is inderdaad een boek dat met zijn 243 blz je hardop kan laten lachen. Dit is in ieder geval gelukt bij mij. Het is een al wat ouder boek en dat merk je wel maar het is toch een leuk boek.

2 opmerkingen:

jeb zei

Ik heb me jaren geleden altijd een breuk gelachen met de Wilt-boeken. Onlangs nam ik Wilt is nergens vast, maar ik vond er niks meer aan. Het was misschien het verkeerde moment.

Anoniem zei

Hallo Heidi,
Even een reactie van de saunabende.
Zoals beloofd gaan wij kijken naar je werkstuk.
En het ziet er goed uit. Maar nu ter zake... :-)))
Voor de mensen die Tom Sharpe niet kennen, voor ons is dit zowat de meest hilarische auteur die we ooit gelezen hebben.
Wilt moet je zeker ook nog eens doen, en daaropvolgend Wilt's Alternatief. Gewoon het einde...
Wilt is ooit verfilmd met Alias Smith & Jones (als ik me niet vergis), maar zoals steeds is het boek stukken beter dan de bioscoopfilm.
Genieten van die literatuur, gewoon doen.