maandag 4 mei 2009

De indringer - Kelly Simmons

Thriller.

Op de achterflap: "Hoe ver ga je om je kind te beschermen? Journaliste en jonge moeder Claire Cooper leidt aan paniekaanvallen. De meeste van haar angsten lijken irrationeel, maar op een stormachtige nacht, als haar echtgenoot Sam op zakenreis is, worden haar angsten werkelijkheid. Claire ontdekt een man die de slaapkamer van haar dochtertje is binnengedrongen. Claire werpt zich in de vuurlinie en smeekt hem: 'Neem míj in plaats van haar.'
Als de kidnapper Claire met de auto meeneemt vreest ze voor haar kinderen, maar niet voor zichzelf. De week daarop brengt Claire vastgebonden aan een bed in een motelkamer door, met de indringer als enig gezelschap."

De indringer is geen super spannend verhaal en soms een tikje ongeloofwaardig. De voorkaft geeft je trouwens een verkeerd idee van wat je te lezen zult krijgen. Het hele verhaal is opgebouwd rond de persoon van Claire, haar angsten, haar verleden en haar emotionele belevingswereld.
Toch vond ik dit een geweldig boek (286 blz) en heb ik het met veel plezier gelezen. Ik kreeg voeling met Claire maar dit heeft bijna zeker te maken met het feit dat ik ook een moeder/vrouw ben. Dat anderen zich niet zullen kunnen inleven in dit personage, kan ik heel goed begrijpen.
Simmons heeft verder een leuke vertelstijl en ze is best grappig in haar schrijven. Dat draagt hier nu wel niet bij aan de geloofwaardigheid van haar hoofdpersonage, maar in een ander verhaal zou dit zeker een voordeel zijn. Simmons heeft zeker potentieel.

Geen opmerkingen: