maandag 26 januari 2009

Wiet Waterlanders en de echt aardige rechters - Mark Tijsmans

Kinderboek vanaf 10 jaar.

Op de achterflap: "Wiet Waterlanders woont samen met zijn mama in Gandamme, zijn oom Steven de Smid is er commissaris en Wiet zit nog steeds in de zesde klas van het Sint-Preventiacollege, samen met zijn beste vriend Indigo en met Ophelia, op wie hij stiekem verliefd is.Het is bijna kerstvakantie en de geheime caroluscode, het detectivegroepje van het drietal, staat al een tijdje op non-actief. Dan wordt er in de klas geld gestolen. (...)"

Dit is het derde boek van Mark Tijsmans, 'Pasmans' uit de één-serie 'flikken'. Zijn debuut was 'Het Geheim van te veel torens'. Daarna verscheen 'Wiet Waterlanders en de kleine Caroluscode', het eerste deel van de Wiet Waterlanders-trilogie. En dit is nu dus deel twee.
Ik ben helemaal onder de indruk van het schrijftalent van Tijsmans. Ik heb de drie boeken met veel plezier gelezen. Schitterend gewoon! En vaak moest ik ook lachen, echt goede humor doorheen heel het boek. En spannend was het ook. Ik wil in ieder geval deel drie ook lezen.
Een quotering ga ik niet geven, het is een kinderboek (toch 442 blz) en niet te vergelijken met volwassen boeken. Maar voor diegenen die zin hebben in een tussendoortje, laat je niet tegenhouden. Begin wel met het eerste deel van de trilogie.

Geen opmerkingen: