vrijdag 23 januari 2009

De roofridders - Grimbert Rost van Tonningen

Detective/thriller, debuut van een Nederlands schrijver.

Op de achterflap: "De thriller De roofridders geeft een ironisch bedoelde impressie van het internationale bedrijfsleven, dat op dit moment wordt overspoeld door overnames en fusies. Ook maakt Rost van Tonningen duidelijk dat de onderwereld zich graag mengt met de bovenwereld, en een moord meer of minder niet schuwt.(...)"

Het verhaal begint veelbelovend en het lijkt spannend te worden. Maar mijn verwachtingen worden niet ingelost. Ik kwam maar niet in het verhaal en spannend vond ik het ook al niet. Daarbij kwam nog dat er vele personages ten tonele worden gevoerd en met hun 'rare' Nederlandse of Italiaanse namen, althans volgens mijn Vlaamse oren, was het dikwijls moeilijk om nog te weten, wie wie was. Regelmatig moest ik dus al eens terugkijken. Met de schrijfstijl was ook al iets mis, maar ik kan er niet juist de vinger opleggen, misschien wat gekunsteld hier en daar?
Verder was het verhaal niet echt slecht, maar in mijn ogen zeker ook niet goed te noemen. Ik heb niet genoten van dit boek en was blij toen het uit was.

Geen opmerkingen: