maandag 24 juni 2013

Een stil geloof in engelen - R.J. Ellory

Tien gruwelijke kindermoorden houden een klein dorp in Amerika decennialang in een beklemmende greep. Pas vijftig jaar na de eerste moord volgt de ontknoping wanneer Joseph - die twaalf was toen de eerste moord plaatsvond - de confrontatie aangaat met zijn eigen verleden.

Dit was men eerste kennismaking met R.J. Ellory maar het is me niet gelukt om het boek uit te lezen. Het was trouwens ook men eerste dwarsligger. 
Ik kan anders niet zeggen dat het niet goed geschreven is, integendeel. Maar het was gewoon een boek dat me niet lag. Ik verwachtte een spannende thriller en ben door de korte inhoud toch op het verkeerde been gezet. Voor zover ik geraakt ben, zat ik nog altijd in het verleden, vijftig jaar eerder, het heden wilde maar niet aan bod komen. Het was voor mij te saai, de moorden werden bijna opgesomd. Het grootste deel was ook in roman vorm, de hele belevingswereld van een twaalf jaar oude jongen werd verteld, niet dadelijk wat ik verwachtte te lezen.
De auteur is wel een goed schrijver, ik was onder de indruk van zijn schrijfstijl. Daarom ga ik geen sterren toekennen. Ik kan me voorstellen dat anderen dit boek meer kunnen appreciëren en het zelfs geweldig vinden.

Uitgeverij: De Fontein (2009) - 448 blz.
Oorspronkelijke titel: A Quiet Belief in Angels - Vertaling: Kris Eikelenboom

Geen opmerkingen: