zaterdag 15 november 2008

De zwarte dood - Piet Teigeler

Misdaadverhaal.

Op de achterflap: " Paniek in de Antwerpse metro. Een harde knal, iedereen vlucht, een lijk blijft achter. De speurders Carpentier en Dewit krijgen het onderzoek toegewezen. Of wordt het hun in de maag gesplitst? De identiteit van de dode, een extreem rechtse advocaat, suggereert namelijk een politieke moord. De media ruiken een nieuw schandaal, de magistratuur is bang zich de vingers te branden en uiterst rechts marcheert en zwaait met vendels, ook binnen het politiekorps. (...)"

Het heeft me moeite gekost om dit boekje (208 blz) uit te lezen. Er zijn vele verschillende personages met ieder hun eigen verhaal. De auteur heeft veel onderzoek gedaan maar al deze historische feiten en theorieën bemoeilijken het lezen. De titel refereert niet naar het eigenlijke verhaal en schept dus valse verwachtingen. Er zitten wel flarden humor in dit boek en dat kon ik uiteraard appreciëren. Niet slecht dit verhaal maar het was niet aan mij besteed. Ik kan me wel voorstellen dat andere lezers zich hier wel in kunnen vinden.

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Hey !
Haha, we hebben dus beide een moeilijk boek achter de rug .. waarvan we blij zijn dattie uit is.
Ik ben nu bezig in Toen Felicia Verdween en dat is wel niet slecht.
Jouw nieuw boek ken ik nie, dus ff googlen.

Alles ok anders ?
Met ons wel ...

groetjes
Britney